Menu

Dit ben ik

Mijn foto
Uden, Netherlands
Hoi, Ik ben Jacqueline Jans. Met deze blog wil ik jullie kennis laten maken met mijn creatieve kant, meer bepaald met mijn liefde voor het maken van kaarten en freubels. Geniet ervan!

maandag 30 september 2013

Theemuts breien





 
 
 
Even eens wat anders dan kaartjes. Voor mijn werk, ik ben werkzaam in de ouderenzorg, ben ik altijd opzoek naar gemakkelijke, in dit geval, breipatroontjes. En heel toevallig kwam ik op internet deze theemuts tegen. Ben er meteen mee aan de slag gegaan. Ik drink namelijk zelf ook graag een kopje thee op z`n tijd. En zo`n theemuts staat erg gezellig op tafel.
 Het is heel gemakkelijk te maken ik zal even de werkwijze hieronder beschrijven:
- zet 44 steken op en brei 3 naalden boord steek (2 steken rechts 2 steken links)
- brei daarna verder in tricosteek ( 1naald rechts 1 naald links) tot een totale lengte van 20 cm.
- zet, met evt. een andere kleur, 44 steken op brei 3 naalden boordsteek
- brei daarna verder met tricosteek tot een totale lengte van 30 cm
- leg de lapjes met de goede kant op elkaar en naai aan de onderkant, aan beide zijde, 3 cm dicht
- laat dan 9 cm open en naai de rest, aan beide zijde, dicht
- deze openingen zijn voor de tuit en handvat
- versier de buitenkant naar eigen inzicht met bijv. gehaakte bloempjes, zoals foto, rondjes van vilt, foto, verschillende knoopjes enz..........
 
Succes
 


 
 
Ben benieuwd naar jullie reacties,
 
Lieve groetjes,
Jacqueline
 




6 opmerkingen:

De hobbydroom zei

Wat een leuke thee mutsen! Geweldig wij houden er van :) en echt super knap gemaakt hoor wij doen het je niet na!

Lieve groetjes, De hobby droom

Diny zei

Wat leuk bedacht!
Het is eenvoudig en staat nog mooi ook.

Groetjes Diny

Annemieke zei

He Jacqueline,
In het echt komt hij nog beter tot zijn recht. De witte stippen er op is een mooie aanvulling. Ook leuk voor op het kinderdagverblijf (herfst).
Nu nog garen halen en aan de slag.
Groetjes Annemieke

Marijke zei

Wauw wat mooi is dit! Prachtig ook de bloemen op de theemuts.

Groetjes,
Marijke

mijn hobby blog zei

hoi, wat een leuke iets, niet zo moeilijk zo te zien..bedankt voor het delen...groetjes

mijn hobby blog zei

hoi, wat een leuke iets, niet zo moeilijk zo te zien..bedankt voor het delen...groetjes